מועדון לקוחות – לגבות או לא לגבות דמי חבר?

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שגם אתם בעלי עסק. מכאן, שמטרת העל שלכם היא ליהנות מכמה שיותר לקוחות, כמה שיותר עסקאות וכמה שיותר רווחים. אנחנו צודקים? אחת הדרכים לטפח קהילה יציבה של לקוחות נאמנים היא באמצעות מועדון לקוחות. ואיך זה עובד? אתם – מתחייבים לספק ללקוחות ערך עם הצטרפותם למועדון. הלקוחות – הופכים באופן טבעי נאמנים יותר אליכם שכן משתלם להם לרכוש אצלכם ולא אצל המתחרים.

לצד עסקים המתנים את ההצטרפות למועדון בתשלום, ישנם אלו המציעים הצטרפות בחינם! כבר נאמר לכם כי אין גישה נכונה או לא נכונה, אלא שיש את זו הנכונה לעסק שלכם (בהתאם למטרותיכם, האתגרים מולם אתם מתמודדים, מצבו הפיננסי של העסק, המתחרים בשוק וכיוצא בזה). אז רגע לפני שאתם מצרפים את הלקוח הבא למועדון, הכירו את שתי האפשרויות הפתוחות בפניכם.

מהו הערך שאתם שואפים לספק לחברי המועדון שלכם?

המועדון שלכם חייב להעניק ערך ללקוח. אחרת? אין לו כל משמעות. ברוב המקרים, לקוחות יסכימו לשלם דמי הצטרפות למועדון, זאת בתנאי שהוא נותן להם ערך ועונה להם על צורך. ההמלצה שלנו: עוד לפני שאתם מכריעים אם לגבות דמי חבר או לא, השקיעו את מיטב המשאבים בגיבוש ההטבות שיוענקו ללקוחות. לדוגמא:

  • צבירת נקודות המתורגמות לכסף בכל קנייה

  • מתנת יום הולדת שניתן לממש בחודש ביום ההולדת

  • אחוזי הנחה נוספים על ההנחות הקבועות

  • אפשרות ליהנות מכפל מבצעים

  • הטבת משלוח חינם ועוד...

אפשרות 1: הצטרפות למועדון המותנית בתשלום

ישנם מועדוני לקוחות שהצטרפות אליהם מותנית בתשלום חד פעמי, אך גם כאלו הדורשים בחידוש פעם בשנה. הנטייה הטבעית היא לחשוב שתשלום כתנאי הצטרפות למועדון הלקוחות, עלול להרתיע את קהל היעד. האמנם? במידה רבה, התשלום עבור המועדון הופך את הלקוח (חבר המועדון), למחויב יותר אליכם. איך ניתן להסביר את זה?

  • ראשית, לקוח שבוחר לשלם עבור הצטרפות למועדון, בהכרח מגלה עניין בשירותים ובמוצרים שאתם מציעים

  • כמו כן, העובדה כי הוא שילם על המועדון, עשויה לגרום לו לבחור בכם אוטומטית על פני המתחרים ("שילמתי חברות על המועדון, ברור שאקנה אצל X")

  • חשוב: גבו מחיר הצטרפות נגיש והוגן

אפשרות 2: הצטרפות חינמית למועדון הלקוחות

אופציה נוספת העומדת לרשותכם היא להציע את מועדון הלקוחות שלכם בחינם! באופן טבעי, ללקוחות יהיה קל יותר להירשם למועדון בעת שלא מוצבים בפניהם תנאים ("אצטרף למועדון, מקסימום לא אשתמש בו"). עם זאת, נדמה כי זהו גם החיסרון: לקוחות נוטים להצטרף להמון (!) מועדוני לקוחות בחינם. העובדה כי הם לא השקיעו כספית בהצטרפותם, פוגעת במידת הנאמנות והקשר הרגשי שלהם לבית העסק.

לסיכום, יש רק דבר אחד חשוב יותר מתנאי ההצטרפות למועדון: הערך שאתם מספקים דרכו ללקוחותיכם. גבשו לעצמכם את האסטרטגיה המדויקת לכם, שווקו את המועדון ותיהנו כמו לקוחותיכם מכל ההטבות הנלוות לו.