איך תשכנעו נופשים שלינה בקיבוץ היא חוויית נופש חובה?

רק לפני קצת יותר משנה, ישראלים רבים יצאו לחופשה רק בחלומותיהם. בימים אלו, לא רק שהם יוצאים לחופשה, אלא שרבים מעידים כי הם מתכננים לצאת ליותר מחופשה אחת. ואתם, כבעלי צימרים ובתי אירוח לנופש בקיבוצים, מקווים שהנופשים יבחרו לינה בקיבוץ אצלכם! למרות הביקוש הגבוה לחופשות – בתחילת, אמצע וסוף השבוע, לא תמיד נרשמת תפוסה מלאה בכל הצימרים בקיבוצים.

אנחנו מנחשים כי לבטח הבליחה לראשכם השאלה: "איך יתכן שבעונה החמה, בעיקר אחרי שנה לא פשוטה, אני לא מצליח להגיע לתפוסה מלאה?". מובן כי אין תשובה אחת, אך אפשר לנחש כי אחת הסיבות היא התפישה של ישראלים לגבי נופש בקיבוצים. לשמחתכם, תוכלו לשנות את תפישתם! אז איך הופכים חווית נופש בקיבוץ ובמרחב הכפרי לחוויית חובה?

אז מה הישראלים חושבים על לינה בקיבוץ?

ישראלים שנפשו בקיבוצים בשנים האחרונות, יודעים כי נופש בקיבוץ או לינה בקיבוץ, זה "לא מה שהיה פעם". עם זאת, התמונה שעולה לרבים לראש היא של אווירה מנומנמת, בתי אירוח ברמה בינונית, ארוחות בחדר אוכל קיבוצי ובעיקר – חוסר מעש. "התמונות" האלו לא רק שפוגעות בבעלי העסקים בקיבוצים, אלא גם בנופשים הפוטנציאליים שמפסידים חוויה אדירה! אתם, יותר מכל אחד אחר, יודעים עד כמה הקיבוצים שופעים בפעילויות, אטרקציות, מסעדות טובות ובתי אירוח ברמה גבוהה!

איך תמשכו את קהל הנופשים הישראלי אליכם?

שינוי דעת קהל על לינה קיבוץ ונופש בקיבוצים, הינו דבר אפשרי, אך הוא מצריך מכם להשקיע ולהיות עקביים. אין באמת נוסחה מנצחת, אך בהחלט ישנן מספר פעולות אסטרטגיות שאימוצן עשוי להעלות את הביקוש לנופש אצלכם:

  • קמפיין עם מוביל דעת קהל – אחת הדרכים להעלות מודעות לצימרים במרחב הכפרי, היא באמצעות קמפיין עם משפיען. ומה זה אומר? תוכלו להציע למוביל דעת קהל (הפונה לקהל היעד שלכם), לבוא ולהתארח בצימר שלכם על חשבונכם/בעלות אך עם הנחה משמעותית. בתמורה, הוא יפרסם את הצימר ויפיץ את בשורתכם בפוסט וסטוריז. ומהי התכלית? חשיפה!
  • בידול ייחודי שימשוך קהל – נסו למצוא בידול שמייחד אתכם ורק אתכם בתחום של לינה בקיבוץ או נופש בקיבוץ! לדוגמא: שיתוף פעולה עם מסעדות בקיבוצים או שף מוכר המכין ארוחות בוקר מושחתות לאורחי הצימר. עוד לפני שיבשל, תפקידו של השף הוא "למגנט" נופשים לצימר שלכם ("אני חייב לאכול אצלו! בוא נלך להתארח בצימר הזה!"). כידוע, אוכל הוא חלק בלתי נפרד מחוויה של חופשה, כך שזו נישה שראוי להשקיע בה מחשבה.
  • הטבות על פעילויות – דרך נוספת למשוך אליכם נופשים היא עם הצעות אטרקטיביות. לדוגמא: נופשים המגיעים להתארח בצימר שלכם, יקבלו אחוזי הנחה על אטרקציות בקיבוץ.
  • הנחות מטורפות בתחילת שבוע – דרך נוספת לחשוף את הקהל אליכם היא עם מחירים מיוחדים בתחילת השבוע (כשהביקוש נמוך יותר). המחיר הנמוך (שהוא בידול נוסף כמובן), ימשוך אליכם קהל שייחשף לחוויית האירוח הנפלאה שלכם! הנופשים המרוצים יספרו לחבריהם, חבריהם יספרו לבני משפחתם ואלו יהפכו שגרירים טובים שלכם. שיווק מפה לאוזן – ככה עושים את זה!