מחוץ למרחב הכפרי: להשיג לקוחות חדשים באמצעות קידום ברשת החברתית

מחוץ למרחב הכפרי: להשיג לקוחות חדשים באמצעות קידום ברשת החברתית

ספר-פנים? לא אומר לכם כלום. פייסבוק? אומר לכם המון! אם טרם פתחתם עמוד עסקי ברשת החברתית, הגיע הזמן! אמנם תוכלו להמשיך ולהסתמך על נאמנותו של הקהל המקומי – בקיבוץ או במושב, אך גם תוכלו לפרוץ את גבולות המרחב הכפרי. ישנם המון דילים בקיבוצים, וראוי שגם קהל היעד מקריית שמונה, תל אביב ובאר שבע ייחשף אליהם!

האם תפעול עמוד פייסבוק יכול להניב לכם עסקאות חדשות ולקוחות חדשים? כן! איך עושים את זה?

  • פותחים עמוד עסקי בפייסבוק 
  • ממלאים פרטי התקשרות עם העסק, כולל הפניה לאתר הבית 
  • מפיצים את העמוד לכל החברים בעמוד הפרטי שלכם
  • משתפים תוכן איכותי ובעל ערך!
  • לא חוששים לשתף דילים בקיבוצים או לפרסם מוצרים חדשים
  • מעודדים את העוקבים לשיתופים, תגובות ומעורבות גבוהה  
  • משקיעים גם בקידום ממומן – יצירת פוסטים שבתמורה לתשלום, יופצו לקהל נרחב

 

להשיג לקוחות חדשים באמצעות הפייסבוק? כך מתחילים:

  • השקיעו בנראות העמוד – עמוד הפייסבוק שלכם הוא ייצוג שלכם ברשת (קראו לו מיני-סייט, אתר תדמית, כרטיס ביקור דיגיטלי או איך שרק תרצו). מסיבה זו, עליכם להשקיע באריזה החיצונית: לוגו מרשים ותמונת קאבר. עוד הרבה לפני שהגולשים יציצו אל תוך הקנקן, חשוב שהרושם שלהם מנראותו החיצונית יהיה טוב.
  • תוכן – הדגש הוא לא רק על יצירת תוכן, אלא על תוכן שמעניק ערך אמיתי לעוקבים שלכם. במידה והעסק שלכם במרחב הכפרי הוא צימר, שתפו את העוקבים בתוכן שעשוי לעניין אותם. לדוגמא: מהו מינימום הלילות המומלץ בצימר, מהי העונה האידיאלית לבקר באזור, אילו אטרקציות יש באזור הצימר, פרמטרים לבחירת צימר וכיוצא בזה. 
  • הטבות – אינכם צריכים למכור את עצמכם בזול חלילה, אך בהחלט כדאי לתת למתעניינים תמריץ לרכוש מכם. לדוגמא: באפשרותכם להציע דילים בקיבוצים או במושבים לחברי הפייסבוק בלבד. כך, גם תוכלו להגדיל מכירות וגם להגדיל את מספר העוקבים בעמוד שלכם. 

 
החצינו את הבידול שלכם ברשת החברתית!

כעסק במרחב הכפרי, הרי שיש לכם בידול משמעותי: הלוקיישן שלכם! הרי תמיד מדברים על כך ש"לוקיישן הוא הכל!" (בהקשר של מגורים, השקעת נדל"ן, הקמת עסק וכיוצא בזה). ולכם? יש את הלוקיישן הפסטורלי, האטרקטיבי והמיוחד ביותר. בפרסום, גם כשמדובר על פרסום דיגיטלי, חשוב להחצין את הייחודיות שלכם כלפי חוץ. יש לכם בית קפה בקיבוץ, מכון פילאטיס במועצה המקומית או חוות סוסים במושב? הדגישו את המיקום שלכם בתוכן שאתם משתפים. לדוגמא:

  • תמונות של המקום שלכם במרחב הכפרי 
  • תמונות אווירה של הסביבה/אתרים בסמוך לעסק שלכם
  • צלמו סרטונים המעבירים את האווירה הכפרית, השלווה והרוגע ועוד...


"זה נכון שניתן לפרסם חינם בפייסבוק?"

התשובה היא כן ולא, וכעת נסביר. 

  • כן - טכנית, אתם יכולים לנהל את העמוד שלכם בצורה עצמאית. ומה זה אומר? שכל הפעולות הכרוכות בתפעול העמוד – באחריותכם: יצירת תוכן, שיתוף התוכן, עיצוב גרפי, עריכת סרטונים, צילום ומענה ללקוחות (עוקבים). 
  • לא – המטרה היא לגייס לקוחות חדשים באמצעות הרשת החברתית, זוכרים? עם השקעה כספית במנהל רשתות חברתיות, הסיכוי כי תכבשו את המטרה – גבוה יותר. בנוסף, מומלץ מאד להקצות תקציב חודשי/רבעוני/שנתי לפרסום בפייסבוק (מה שנקרא – קידום ממומן). שלא כמו בפלטפורמות פרסומיות אחרות, בפייסבוק אתם קובעים כמה להשקיע בפרסום.