4 כלים חינמיים לשיווק העסק שגם אתם חייבים להכיר!

4 כלים חינמיים לשיווק העסק שגם אתם חייבים להכיר!

פרסום העסק שלכם מותנה בהשקעה כספית גבוהה? תתפלאו, אך לא ממש. כל מה שאתם צריכים הוא להאמין במוצר שלכם, לצאת מהקופסה ולהיכנס אל עולם השיווק הדיגיטלי. לפניכם, 4 כלים יעילים וחינמיים שיחשפו אתכם לקהלים חדשים ויאפשרו לכם להגדיל מכירות.

1.ניוזלטרים

מדובר על אחת השיטות היעילות ביותר לשווק ולפרסם את העסק שלכם. ניוזלטר (או אם תרצו בעברית – עלון חדשות), מאפשר לכם להפיץ עדכונים שונים לרשימת התפוצה. באפשרותכם לעדכן את אותה רשימה במבצעים חמים, ידיעות אינפורמטיביות, אירועי השקה אונליין ואפילו תכנים בצורה של טיפים/הדרכות. חשוב: שימו לב כי אינכם מציפים את הרשומים לניוזלטר בתכנים.

2.צאו במבצעים!

נכון, במידה רבה מבצעים עולים לכם כסף מאחר והרווח שלכם עבור המוצר/השירות, קטן. עם זאת, מדובר על כלי שיווקי נפלא שיכול לתרום מאד להגדלת הרווחים שלכם. מי יוצא נשכר מהמבצעים? גם אתם וגם קהל הלקוחות:

  • הלקוח – רוכש את המוצרים שלכם בעלות נמוכה יותר ממחיר המחירון

  • אתם – נהנים מקהל של לקוחות חדשים שיוכל כעת להתנסות במוצרים שלכם. המטרה בסופו של דבר היא להפוך את הלקוח שקנה ממכם רק בגלל המבצע, ללקוח קבוע.

טיפ אליכם: בכדי שהמבצעים לא יתפרשו כ"חולשה" ולא יפגעו ביוקרת המותג שלכם, צאו במבצעים באירועי המבצעים הגדולים ובמועדים מיוחדים. לדוגמא: סייבר מנדי, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, מבצעי סוף עונה, מבצעי חגים וכן הלאה.

3.פרסום בקבוצות ברשתות החברתיות

סביר להניח כי אתם מתחזקים פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות. עם זאת, האם אתם גם פעילים בקבוצות תוכן החיצוניות לפרופיל העסקי שלכם? ישנן קבוצות המאפשרות פרסום שירותים, זאת בתנאי כי השירות המפורסם מתאים לעולם התוכן של הקבוצה. לדוגמא: נניח ואתם מציעים שירותי עריכה והגהה לספרים. באפשרותכם לפרסם בחינם את שירותיכם בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק (במקרה זה, קבוצות של סופרים מתחילים, הוצאות לאור, חובבי קריאה וכתיבה), להציע לחברי הקבוצה ייעוץ בצ'ט פרטי, לצרף קישור לאתר/העמוד העסקי שלכם וכן הלאה.

4.פוסט ויראלי!

פוסט אחד בלבד, זה כל מה שאתם צריכים! כבעלי עסקים, אתם תוהים איך להגדיל את מספר העוקבים, המעורבות, הלייקים והפניות אליכם? פוסט ויראלי צריך לעניין אתכם! אז איך זה עובד? עליכם ליצור פוסט שיעורר רגש (הזדהות, שמחה, חמלה). פוסט שיצליח "לגעת" בעוקבים, בהכרח יגרור אחריו תגובות, לייקים ושיתופים. כך, הפוסט חוצה את גבולות העמוד שלכם, ומגיע לעוד עיניים נוספות. ככל שמעורבות הגולשים תהיה גבוהה יותר, כך תוכלו לזכות בחשיפה גדולה יותר שמתורגמת המון פעמים למכירות.

לדוגמא: נניח והעסק שלכם הוא מעדנייה בקיבוץ, ושיתפתם פוסט בו ציינתם כי אתם מעוניינים לתרום בכל יום שישי ארוחות למשפחות נזקקות. האם לפוסט הזה יש סיכוי להפוך ויראלי? בהחלט:

  • אתם – מפרסמים פוסט בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק

  • קהל העוקבים – משתף את הפוסט בהתלהבות ומביע את התרגשותו בתגובות

  • השיתופים מופיעים בעמודיהם של כל המשתפים = חשיפה אדירה!

  • כוונתכם טובה וטהורה, אך במונחים של שיווק דיגיטלי – זהו מהלך מבריק!

  • חשיפה = פוטנציאל גבוה למכירות נוספות