מתנת יום הולדת ללקוחות – מעניקים ומקבלים בחזרה

לקוחותיכם הם הדלק המניע את המכונה הגדולה הזו שנקראת העסק שלכם. מכאן, שמטרת העל שלכם היא לשמר את שביעות רצונם, לטפח את מערכת היחסים איתם ומעל לכל – להבטיח כי הם יישארו אתכם, בבית. כידוע, אסטרטגיית שימור לקוחות אינה נשענת על פעולה בודדת או "אקוטית", אלא על טיפוח עקבי של מגוון פעולות התורמות באופן ישיר לחוויה הכללית. אחת מהן? הענקת מתנה ביום ההולדת.

למה שתעניקו בכלל מתנות יום הולדת ללקוחות שלכם?

ישנם אלו שיכנו אותה קלישאה ואלו שיבססו את פעילותם העסקית לפיה: "כשנותנים, מקבלים". חווית לקוח טובה אמנם יכולה להיווצר גם ללא מתנת יום הולדת, אך האימפקט שהיא יוצרת אדיר! לכן, ראוי שתעניקו אותה לכל אחד מלקוחותיכם. אז מהו האפקט שיוצרת הענקת המתנה?

  • יצירת חיבור אישי ורגשי עם הלקוח

  • טיפוח תחושת הנאמנות אצל הלקוח

  • המתנה יכולה לעודד מכירה בעסק

  • בידול עסקי משמעותי (!) שמייחד ומבדל אתכם מהמתחרים

בעת שאתם מעניקים מתנה ללקוחות שלכם, אתם מקבלים הרבה יותר מהם! קבלת המתנה מעלה חיוך על הפנים, מרחיבה את הלב ומבססת את התנאים ליצירת מערכת יחסים יציבה.

אילו מתנות תוכלו להעניק לקהל לקוחותיכם ליום ההולדת?

המתנה שתעניקו יכולה להיות חפץ או הטבות למימוש בעסק שלכם. מבחינה עסקית, מובן כי כלכלי יותר להעניק הטבות למימוש בעסק, שכן כך אתם מעודדים הגעה פיסית אליכם ומגדילים את הסיכוי לביצוע עסקאות. לדוגמא: מתנת יום הולדת כהטבה של 25% הנחה. על מנת ליהנות מהמתנה, הלקוח צריך להגיע אליכם ולרכוש מהחנות. כלומר, אתם גם מעניקים מתנה וגם מכניסים כסף לקופה.

חשוב לזכור כי כל עסק בהתאם לאופי פעילותו, יכול להציע מתנות שונות. לפניכם, מספר רעיונות למתנות שעשויות לשמח מאד את לקוחותיכם:

  • מרצ'נדייז ממותגים כדוגמת עט, מחברת, דיסק און קי, כיסוי למכשיר הנייד וכן הלאה...

  • אחוזי הנחה גדולים ומשמעותיים לרכישה בעסק בחודש יום ההולדת

  • 1+1 על מוצרים נבחרים בבית העסק

  • קנה את X, קבל את Y

  • שובר מתנה למימוש בבית עסק אחר (מעין שיתוף פעולה שלכם עם עסקים שונים)

  • מפגש אישי/אימון/ייעוץ ללא עלות

האם כל הלקוחות צריכים לקבל את אותה המתנה? בגדול, כדאי לעשות זאת. מדוע? משום שהדבר האחרון שתרצו הוא שלקוחות מסוימים ירגישו מקופחים ("איך שכן שלי קיבל 40% ואני רק 20%?).

מתנות יום הולדת שוות יגדילו את מועדון הלקוחות שלכם!

הטבות יום הולדת מוענקות כמובן ללקוחות החברים במועדון הלקוחות שלכם. ומה זה אומר? שכל עוד תעניקו הטבות המעניקות ערך רב ללקוח, תוכלו ליהנות ממועדון לקוחות שרק גדל ומתעצם! לדוגמא: ללקוח שיודע שבחנות שלכם מקבלים ביום ההולדת 30% הנחה על כל החנות, תהיה מוטיבציה להצטרף למועדון על מנת ליהנות מההטבה. חווית לקוח-רכישה אחת טובה, תספיק בכדי לעודד את הלקוח להגיע אליכם פעם נוספת. המרוויחים? אתם!