הגדלת מכירות באמצעות קופונים – איך עושים את זה נכון?

כבעלי עסק, גם אתם רוצים להחזיק בבידול שידגיש את הנוכחות שלכם בזירה העסקית. ישנה תפישה מוטעית כי בידול הוא בהכרח מוצר בלעדי או שירות חדשני. בפועל, בידול הוא כל מה שמייחד אתכם בהשוואה לשאר העסקים המתחרים אתכם על קהל היעד. ולכן, הצעה אקסקלוסיבית הניתנת ללקוחות באמצעות קופונים, היא בידול לכל דבר ועניין. אז שניה לפני שאתם מפרסמים את "קופון החודש" ומתחילים לטפל בהזמנות החדשות, חשוב שגם אתם תדעו:

  • איזה מוצר/שירות להציע בקופון?
  • האם יש להציע את הקופון לתקופה מוגבלת?
  • מהי ההטבה שכדאי להציע בקופון? 


מוצר מבוקש או מוצר שלא הצלחתם למכור – מה להציע בקופון?

פתוחות בפניכם 2 אפשרויות, כאשר כל אחת מהן מסתמנת כאפשרות ראויה: 

  • האחת היא להציע את מוצר הדגל שלכם! מה יוצא לכם מזה? ההטבה תתקבל בהתלהבות = תיהנו ממכירות יפות = תצברו קהל של לקוחות חדשים. לדוגמא: במידה ואתם עוסקים בעולם של תיירות בקיבוצים, תוכלו להציע הטבה ייחודית לסופשבוע בצימר שלכם (לילה שני בחצי מחיר / מחיר של אמצע שבוע לנופש בסופשבוע ועוד). 
  • האפשרות השנייה היא להציע בקופון מוצר שנמכר קצת פחות ותופס לכם מקום על המדף. מדובר על אסטרטגיה שיווקית מוכרת שגם המותגים הגדולים ביותר מאמצים בתקופות ה-SALE. נותרו עודפים ואין מקום על המדפים? הציעו בקופון את אותם מוצרים. תהיו בטוחים כי גם למוצרים שלא הוכיחו עצמם במכירות, יהיו קונים.
     

"יש להציע את הקופונים לתקופה מוגבלת?"

הקופונים מאפשרים לקהל הלקוחות – הקבוע או המזדמן, לרכוש מכם מוצר המוצע בהטבה. טכנית, תוכלו להציע את מיטב השירותים שלכם בקופונים קבועים (מדובר על מנגנון הזהה למועדון חברים/לקוחות). עם זאת, כדאי בהחלט להגביל את הקופון לתקופה מוגבלת מכמה סיבות:

  • כעסק, בעיקר בתחומים כמו אוכל, תיירות בקיבוצים ואירוח, אינכם יכולים לצפות מה יוליד יום. לא בטוח כי הטבה שאתם מציעים כעת, תהיה לכם נכונה כלכלית-עסקית בעוד X זמן. לכן, גם אם בכוונתכם להאריך בהמשך את הקופון, הגבילו אותו תחילה לשבוע/חודש/חצי שנה. במידה ותרצו לחדש/להאריך אותו? תוכלו לעשות זאת תמיד.
  • קופון שמוגבל בזמן יוצר "בהלת קניות" בקרב הלקוחות. העובדה כי הקופון תקף לשבועיים, מעודדת את הלקוחות להגיע ולקנות ולא לבזבז זמן ("אני מוכרח לקנות לפני שיחטפו לי!"). 

 

אילו הטבות כדאי להציע במסגרת הקופונים?

בגדול – הטבות שיהפכו את העסקה למשתלמת ללקוח. רגע לפני שאתם מפרסמים את הקופון, מומלץ לכם מאד להיכנס אל נעליו של הלקוח ולנסות להיות כמה שיותר ביקורתיים ואובייקטיביים. שאלו את עצמכם בכנות: האם אתם הייתם מתלהבים / ממהרים לרכוש את המוצר שאתם מציעים? 

באפשרותכם לנסות על מוצרים/שירותים שונים הטבות שונות, ובאמצעות הפידבק שתקבלו מקהל הלקוחות תבינו איזו הטבה אכן מסייעת לכם להגדיל מכירות, ואיזו קצת פחות. ההטבות האפשריות שתוכלו להציע במסגרת קופונים:

  • 10% הנחה בכל רכישה / ברכישה מעל X שקלים
  • 1+1 על סדנאות / מוצרים / שירותים שונים
  • הטבות בסגנון "חבר מביא חבר"
  • שובר כספי למימוש בקניה הבאה
  • לעסקים שעוסקים בתחום תיירות בקיבוצים: ארוחת בוקר במתנה
  • קנה ב-X שקלים והיכנס להגרלה שתאפשר לך לזכות ב-Y ועוד...