חיבורים בין עסקים בקיבוצים

יוצרים חיבורים בין עסקים בקיבוצים ונהנים מחשיפה!

עד כה השקעתם רק בטיפוח קשרים עם הלקוחות באמונה שהם אלו שיביאו לכם את הלקוח הבא? אולי תופתעו, אך תוכלו להגדיל את קהל הלקוחות שלכם גם באמצעות חיבורים בין עסקים בקיבוצים. שיתוף פעולה פורה הנשען על אסטרטגיה ברורה, תוכנית עבודה ופירגון הדדי, מאפשר לכם לעשות טוב ולקבל טוב.

איך נראים חיבורים שכאלו ומהם היתרונות הבולטים של שיתוף פעולה מול עסקים אחרים? כל מה שאתם צריכים לדעת, לפניכם:

העסקים שחולקים אתכם את אזור המסחר הם לא "אויבים"

כבית עסק, אתם משקיעים מחשבה רבה בשאלה: איך לקדם את העסק ולהגיע לעוד לקוחות? כידוע, אין תשובה הנשענת על נוסחה מדעית ובטח שאין פעולה אחת ספציפית שבאמצעותה תכבשו את המטרה. בכדי להגיע לעוד לקוחות במטרה להגדיל את הרווחים אתם יוצאים מבצעים, מפרסמים את מרכולתכם ברחבי הרשת וגם מעניקים שירות מצוין שמתורגם בסופו של דבר לשגרירים נפלאים שממליצים עליכם מפה לאוזן.

דרך נוספת להגדיל את המחזורים, הרווחים וקהל הלקוחות היא המתחרים שלכם. ישנה נטייה (אולי אפילו טבעית) לראות בעסקים מתחרים כסוג של אויבים – אלו ש"מאיימים" לנגוס בקהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, במקומכם. בפועל, שיתופי פעולה בין עסקים יכולים להניב פירות מתוקים!

שיתוף פעולה עם עסקים בקיבוצים – למה שזה יעניין אתכם?

אתם והמתחרים שלכם חולקים את אותו האינטרס: למכור כמה שיותר וליהנות מרווחיים גדולים יותר. מאחר ואתם חולקם את אותה מטרה, אתם גם יכולים לפעול יחד בכדי לכבוש אותה. שיתוף פעולה יכול לבוא לידי ביטוי בכמה דרכים ואופנים, כאשר חשוב מאד לשתף פעולה בדרך שתטיב עם כל אחד מהצדדים. דוגמאות לשיתופי פעולה:

  • יריד קולינארי בו ימכרו כל העסקים בתחום (מחנויות גבינות, דרך בתי בד שמוכרים שמן זית ועד בתי מאפה). ככל שישתפו פעולה יותר עסקים במיזם, כך היריד יהיה אטרקטיבי יותר ויגע בקהל יעד נרחב יותר. התוצאה? חשיפה גדולה ומכירות!

  • סדנת זום משותפת – בעלי מקצוע שונים יכולים לשתף יחד פעולה בסדנאות מעשיות. לדוגמא: מאפרת ומעצבת שיער המציעות סדנה לאיפור ועיצוב שיער ביתי לכלות המתחתנות בתקופת הקורונה.
  • פרסום הדדי של עסקים הוא דרך נוספת לשתף פעולה. לדוגמא: הענקת שובר הנחה לבית העסק המשתף פעולה בקנייה מעל ל-200 שקלים. כך, מעודדים לקוחות להגיע לעסקים השונים, החשיפה גדלה וכך גם המכירות.


מגדילים את קהל הלקוחות הקיים באמצעות ברטר

אי אפשר לדבר על שיתופי פעולה ועל חיבורים בין עסקים בקיבוצים מבלי לדבר על ברטר. על מה בדיוק מדובר? על מעין "החלפת שירותים" בין עסקים. לשיתוף פעולה הנשען על ברטר ישנם כמה יתרונות בולטים:

  • ברטר יכול לחשוף אתכם לקהלים חדשים! לדוגמא: נניח והעסק שלכם הוא יקב שבו נערכים סיורים וטעימות יין. ברטר אפשרי הוא אל מול שוקולטייר שיש לו חנות שוקולד. איך הברטר יראה? אתם תארחו את אמן השוקולד וחמשת עובדיו ליום גיבוש, ובתמורה תקבלו מארזי שוקולד בערך כספי זהה שאותם תוכלו לחלק לעובדיכם לכבוד החג. כך, נוצרת חשיפה הדדית שיכולה להאיץ את הפעילות העסקית של כל אחד מכם.
  • אתם יכולים לתעל "שעות מתות" לשיתוף פעולה עסקי ולחסוך הוצאה כספית על שירותים חיוניים לכם. לדוגמא: העסק שלכם הוא סלון יופי ויש לכם חלון פנוי בין 11.00-13.00. לאחרונה התעניינתם בשירות ייעוץ מס? ברטר אפשרי הוא להעניק ליועץ/יועצת המס טיפול בתמורה לייעוץ.
  • הברטר יכול להקל על ההוצאות שלכם, בעיקר בימים מורכבים אלו. במקום לפתוח את הארנק על שירותים נחוצים לעסק, תוכלו "להחליף" שירותים עם עסקים אחרים שיכולים להפיק תועלת משירותיכם.