בארבעה צעדים: איך לייצר פוסט ויראלי בפייסבוק?

בארבעה צעדים: איך לייצר פוסט ויראלי בפייסבוק?

אז מה צריך כדי שהפוסט שלכם יהפוך להיות פוסט ויראלי בפייסבוק? התשובה לכך פשוטה למדי: מעורבות גבוהה! כידוע, המעורבות הגבוהה מותנית בתגובות ובשיתופים של העוקבים שלכם. גם אתם יכולים להעיד כי לצד פוסטים שנהנים מאהדת העוקבים (שבאה לידי ביטוי בתגובות, לייקים ושיתופים), גם ישנם פוסטים "חלשים" יותר. ומה קורה עם הפוסט הוויראלי? המעורבות בו גבוהה משמעותית מהמעורבות הממוצעת בפוסטים שלכם. הסיבה לכך היא שהפוסט חוצה את גבולות העמוד שלכם:
הפוסט משותף ע"י העוקבים שלכם. כלומר, חבריהם נחשפים אליכם
הפוסט זוכה לחשיפה נרחבת אודות ריבוי התגובות
מובילי דעת קהל/פרופילים "שמנים" משתפים את הפוסט (פוטנציאל חשיפה אדיר)

אז מהי הנוסחה ליצירת פוסט ויראלי ברשת החברתית "פייסבוק"? לפניכם, 4 טיפים שעשויים לגרום לסטטוס שלכם להתפשט במהירות...

1. טיפ הזהב: צאו מהקופסא!
במידה ומטרתכם היא לייצר פוסט ויראלי בפייסבוק עבור פרופיל של אטרקציות לקיבוצים לדוגמא, אתם מוכרחים לצאת מהקופסא. ומה זה לצאת מהקופסא? להתרחק מהתבנית השבלונית המאפיינת את התוכן שאתם משתפים בדר"כ. פוסט ויראלי צריך לתפוס את תשומת לב העוקבים - לגרום להם להתעכב עליו ולמנוע מצב בו הם מדלגים וגוללים כלפי מטה. דוגמא טובה לפוסט ויראלי ששבר את הרשת הוא הדיאלוג בין עיריית תל אביב לעיריית ירושלים. הסטטוסים של העיריות הוכיחו כי לא צריך יותר ממשפט בכדי להפוך ויראליים, ועד כמה שבירת התבנית הפורמלית והצפויה, מייצרת אפקט WOW.

2. עוררו רגש
אין נוסחה מדויקת ליצירת פוסט ויראלי בפייסבוק, אלא שישנן אסטרטגיות שהיצמדות אליהן עשויה להפוך את הפוסט לוויראלי. בסופו של דבר, אתם רוצים שהעוקבים יגיבו לפוסט, יעשו LIKE וישתפו אותו. מסיבה זו, כדאי ליצור בתוכן שלכם פנייה לרגש. או במילים אחרות? נסו להפעיל את רגש העוקבים באמצעות התוכן שאתם מפרסמים. רגש יכול להיות הזדהות, התרגשות, צחוק והומור, כאב וכיוצא בזה.

אז איך מעוררים רגש ומניעים לפעולה? (לייק, תגובה ושיתוף). כך לדוגמא: במידה והחלטתם לתרום שוברים של אטרקציות בקיבוצים לחיילים/רופאים, שתפו את העוקבים שלכם במעשה הנדיב והמרגש! תהיו בטוחים כי הסטטוס שלכם כבר יתגלגל הלאה...

3. תייגו חשבונות חזקים
אתם יכולים לסמוך על זה שהפוסט שלכם יגיע אל "העיניים הנכונות", אך גם יכולים להבטיח כי הוא יגיע אליהן. אל תהססו לתייג חשבונות של מובילי דעת קהל שעשויים לשתף את הפוסט שלכם. ישנם לא מעט פוסטים שהפכו ויראליים בזכות תיוג חשבונות של תוכניות טלוויזיה, דוגמניות, מותגים גדולים וכיוצא בזה. שימו לב כי לא מומלץ לתייג באוטומט כל פרופיל שעולה לכם לראש, אלא שחשוב שתהיה זיקה בין תוכן הפוסט ובין הפרופיל המתויג.

4.שלבו תכנים אקטואליים במסרים שלכם
לא באמת משנה אם העסק שלכם הוא אטרקציות בקיבוצים, מכון קוסמטיקה במושב או סטודיו לאימונים גופניים במועצה המקומית: גם אתם יכולים לשלב תכנים אקטואליים בתוכן המפורסם בפייסבוק. אקטואליה היא כל מה שחם ורלוונטי ונמצא בשיח הציבורי – ממשבר הקורונה, דרך בחירות ועד הוולנטינ'ז דיי. ואיך אקטואליה תורמת ליצירת פוסט ויראלי בפייסבוק? תוכן שמדבר את "שפת העכשיו" באופן טבעי מושך, מעניין וקורץ יותר, ועשוי לגרום לעוקבים להתעכב עליו. מכאן, המרחק ל-LIKE או לשיתוף - קצר...

טיפ הזהב: לעתים, בכדי "להצדיק" את פרסום הסטטוס ומתוך רצון להגדיל את סיכויו להפוך ויראלי, מנפחים ומעבים אותו שלא לצורך (זה תקף לסטטוס כתוב, תמונות וסרטונים). בפועל, פוסט ויראלי שתכליתו לקדם עסק של אטרקציות בקיבוצים לדוגמא, יכול להיות גם סטטוס של 5 מילים בלבד. במילים אחרות? נסו להגיד כמה שיותר בכמה שפחות, ונסו להימנע מתוכן שבו אתם מדברים הרבה אך אומרים מעט.