פעם שלישית סגר: חשיבותה של תמיכה בעסקים בעיצומו של המשבר

פעם שלישית סגר: חשיבותה של תמיכה בעסקים בעיצומו של המשבר

עד לפני פחות משנה, המילה "סגר" הייתה כמעט זרה לכם, ובטח שלא קישרתם אותה לסגר כלכלי-חברתי. בימים אלו, תרחיש האימים של פרטיים ועסקים מתממש – ישראל נמצאת בפעם השלישית בסגר מלא. לצערם של כולם, במקרה הזה הפעם השלישית אינה מתוקה כגלידה, אלא מרירה ומטרידה.

למרות ההשלכות הכלכליות של סגר נוסף, ישנה נחמה מסוימת:

  • בימים אלו החל מבצע החיסונים שנותן רמיזה לאור שבקצה המנהרה
  • ברגעי האמת, ישראלים מתייצבים זה לצד זה

כל שינוי גדול מתחיל בצעד קטן, ובמקרה הזה, השינוי וההשפעה לטובה – בידיים שלכם, הצרכנים. רגע לפני שאתם מזינים את פרטי האשראי שלכם באתר של ענקית קניות מאסיה, מותג אופנה גדול מאירופה או חנות מוצרי חשמל מאמריקה, חכו. אם אתם יכולים להשאיר את הכסף בבית, למה שלא תעשו זאת?

לרכוש שירות או מוצר מעסק מקומי – חובתכם המוסרית

עסקים רבים בקיבוץ, במושב ובמועצות המקומיות נשענים בעיקר על תיירות הפנים. בימים אלו מטבע הדברים, אנשים נוטים פחות לבלות ולנפוש, כך שמצוקתם של עסקים אלו גדולה. מסעדות בקיבוצים, חנויות התכשיטים שבמועצה המקומית ובית הבד שבמושב – עסקים אלו צריכים אתכם! אתם מעוניינים להתחדש במוצרי יופי וטיפוח, לרכוש משחק חדש לילדיכם או להעשיר את עצמכם בקורס אונליין? השאירו את כספכם בארץ ותמכו בעסקים המקומיים!

המרוויחים הגדולים - אתם והעסקים המקומיים:

  • סיפוק אדיר עצם הידיעה שרכישתכם סייעה לעסק מקומי קטן
  • אתם נחשפים לעסקים חדשים שלולא המשבר, אולי לא הייתם מכירים. לדוגמא: מסעדות בקיבוצים המציעות מארזי פיקניק
  • רכישה מעסק מקומי תורמת ליציבות העסק = שומרת על מקום עבודתם של ישראלים רבים

"לרכוש כחול לבן זה לרכוש רק תוצרת ישראל?"

אם נצמדים להגדרה "היבשה", הרי שלרכוש כחול-לבן זה לרכוש אך ורק את מה שיוצר בישראל – מהירקות שאתם אוכלים ועד החולצות שאתם לובשים. "כחול-לבן" הפך במשך השנים למעין תו איכות, וללא קשר למשבר הקורונה, ישנם צרכנים שאוכלים, לובשים ומשתמשים אך ורק בתוצרת הישראלית.

עם זאת, המציאות המורכבת מעט "הגמישה" את ההגדרה, ועצם התמיכה בעסק מקומי הפועל בישראל מוגדרת כתמיכה ב"כחול-לבן". מיותר לציין כי התפרצות נגיף הקורונה שינתה את המציאות והיציבות הכלכלית של מרבית העסקים בישראל. כצרכנים, יש בידיכם את הכוח לתרום להנעת הכלכלה המקומית!

גם בעיצומו של משבר הקורונה: הטבות, מבצעים ועסקאות משתלמות

כל עסק מתמודד עם המשבר הכלכלי בצורה שונה. ישנם אלו שנצמדים לאסטרטגיה של העלאת מחירים במטרה לשרוד, לצד אלו שמגדילים את מכירותיהם (או לכל הפחות, מנסים לשמור על אותם המספרים) באמצעות מבצעים שונים. אם מתמקדים לרגע בעסקים מהמרחב הכפרי בישראל – בקיבוצים, במושבים ובמועצות המקומיות, הרי שתוכלו ליהנות ממגוון רחב של הטבות המוצעות ע"י העסקים. לדוגמא: